Pasek klinowy wielorowkowy 4PK954 Skoda Felicia 1,3 - Dayco

4PK954/Q Dayco

Pasek klinowy wielorowkowy 4PK954 Skoda Felicia 1,3 - Dayco

Pasek klinowy wielorowkowy Skoda Felicia 1,3 - Dayco

Część jakości nieodbiegającej od  oryginału. Producent amerykańska firma Dayco, fabryczny dostawca pasków przekazywania napędu do Skody, Audi, VW. Pasek wieloklinowy czterorowkowy napędu alternatora i osprzętu 4PK954

Zastosowanie:

  • Skoda Felicia 1,3 bez wspomagania
  • Skoda Felicia 1,3 bez klimatyzacji
  • Długość paska 954mm
  • Ilość karbów 4

Dayco to wiodący producent pasków wielorowkowych dla motoryzacji

Firma Dayco ze światową siedzibą w Stanach Zjednoczonych to globalny lider w dziedzinie badań, projektowania, produkcji i dystrybucji systemów napędów pasowych i systemów przenoszenia mocy do silników oraz usług posprzedażnych dla branży motoryzacyjnej.

Co ile wymienia się pasek od alternatora?

Zazwyczaj, zaleca się wymianę paska klinowego co około 60 000 km lub co 4-5 lat. Jednakże, w przypadku samochodów eksploatowanych w trudnych warunkach, zaleca się skrócenie tego okresu i wymianę paska klinowego co 40 000 km lub co 3 lata.

Do czego służy pasek wielorowkowy?

Pasek wieloklinowy to niezbędny element każdego silnika spalinowego, który służy m.in.do napędu alternatora, czyli samochodowego generatora energii elektrycznej. Choć urządzenia tego typu popularnie nazywane są paskami klinowymi, to w rzeczywistości pod maską większości pojazdów pracują paski wieloklinowe.

Co się stanie gdy zerwie się pasek klinowy?

Lista napędzanych przez pasek klinowy elementów osprzętu silnika może się różnić w zależności od modelu silnika , ale w większości przypadków będzie na niej alternator, pompa wspomagania i sprężarka klimatyzacji. Zerwanie paska będzie zatem skutkować wstrzymaniem pracy urządzeń napędzanych przez pasek, przede wszystkim utrata energii akumulatora, aż do całkowitego rozładowania. Co daje nam szansę na przejechanie maksymalnie około 30 -50 km.

Po czym poznać że pasek klinowy jest do wymiany?

Pierwszym objawem awarii paska albo napinacza paska wieloklinowego jest piszczenie zaraz po uruchomieniu silnika. Jest ono doniosłe i charakterystyczne. Może obudzić cały blok. Awaria paska spowoduje brak działania klimatyzacji i brak działania układu wspomagania kierownicy.

Czy można samemu wymienić pasek klinowy?

Można przyjąć, że wymiana paska klinowego nie należy do wyjątkowo trudnych usług serwisowych. Można ją wykonać samodzielnie - pod warunkiem, że właściciel auta ma już nieco doświadczenia w mechanice oraz zna budowę samochodu. Jeśli jest inaczej, lepszym rozwiązaniem będzie oddanie samochodu w ręce specjalistów.

Przy zamówieniu prosimy podać numer VIN pojazdu.

-17 znaków. (Początek TMB...) Numer VIN znajduje się w dowodzie rejestracyjnym w kratce "E", karcie pojazdu i za przednią szybą. Zweryfikujemy dobór części.

Produkty połączone

Producent: Dayco

Zastosowanie:

  • Felicia 1,3 1995r - 2001r