Porady


marka:
model:
nazwa:
numer:
 

Uwaga: wystarczy wypełnić dowolne pole. Można podać tylko fragment nazwy lub numeru.


Wybierz model samochodu:
Fabia :: Fabia II :: Felicia :: Octavia :: Octavia II :: Octavia III :: Ogólne :: Roomster :: Superb

Wymiana klocków hamulcowych

Do wymiany klocków, oprócz fabrycznego wyposażenia samochodu potrzebujemy kluczy płaskich 13 i 15 mm. Oczywiście jeżeli nie wystąpią żadne nieprzewidziane, dodatkowe, czynności do wykonania. Rozpoczynamy od zabezpieczenia auta przed przetoczeniem (kliny pod koła, hamulec ręczny). Luzujemy śruby koła, a następnie unosimy samochód do góry. Zdejmujemy koło, odkręcając wcześniej wszystkie śruby. Jeśli dokonujemy wymiany klocków z prawej strony to dla ułatwienia możemy skręcić koła maksymalnie w prawo, dla lewej strony analogicznie w lewo. Następnym posunięciem jest odkręcenie kluczem 13 mm dolnej śruby mocującej zacisk do jarzma. Przy tej operacji musimy kluczem 15 mm przytrzymać sworzeń mocujący zacisk aby nam się nie obracał podczas odkręcania. Po odkręceniu unosimy zacisk do góry obracając go dookoła osi górnej śruby mocującej. Wyjmujemy zużyte klocki i zakładamy nowe w ten sam sposób. Miejsce mocowania klocków powinniśmy oczyścić z pyłu pozostałego tam po zużytych, starych klockach. Przed przekręcenim zacisku w dół na właściwe miejsce należy wcisnąć tłoczek do zacisku, aby zmieściły się w nim nowe klocki. Możemy to zrobić specjalnym przyrządem, lub używając dwóch dłuższych dzwigni - wciskając tłoczek jednocześnie z obu stron. Wkładamy zacisk na swoje miejsce i jeśli nie ma luzu na sworzniu mocującym zacisk w jarzmie to wkręcamy śrubę używając kluczy 13 i 15 mm. W komplecie z nowymi klockami powinny być nowe śruby mocujące z gwintem pokrytym klejem zabezpieczającym je przed samoodkręceniem. Jest to bardzo ważne aby przy wymianie klocków wymienić śrubę na nową. Po zamontowaniu koła i opuszczeniu pojazdu wykonujemy te same czynności z drugiej strony samochodu. Po zakończeniu prac pamietajmy o dokręceniu kół gdy pojazd jest opuszczony z podnośnika. Przed wyruszeniem na jazdę próbną pedał hamulca wciskamy kilkakrotnie do oporu aby tłoczki w zaciskach ustawiły się do nowych klocków i docisnęły je do tarcz. Nowe klocki muszą się dotrzeć więc pierwsze kilometry należy przejechać bardzo ostrożnie. Hamulce nie od razu będą miały pełną sprawność.
 
do góry | strona domowa




Wykonanie: newpoint.pl - dedykowane aplikacje internetowe: sklepy, systemy, hosting
Wszelkie prawa do fotografii oraz informacji umieszczonych na niniejszej stronie internetowej są zastrzeżone.
Zawartość niniejszej strony jest chroniona prawami autorskimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Kopiowanie i rozpowszechnianie informacji znajdujących się na stronie w jakiejkolwiek formie jest zabronione.