Porady


marka:
model:
nazwa:
numer:
 

Uwaga: wystarczy wypełnić dowolne pole. Można podać tylko fragment nazwy lub numeru.


Wybierz model samochodu:
Fabia :: Fabia II :: Felicia :: Octavia :: Octavia II :: Octavia III :: Ogólne :: Roomster :: Superb

Jak podwyższyć zawieszenie przednie w Skodzie Octavii I - sposób montażu tulejki podwyższającej zawieszenie.

Częstą przyczyną uszkodzeń miski olejowej w Skodzie Octavii jest niski prześwit auta. Dla osób, które chcą uniknąć uszkodzenia miski olejowej, lub jeżdżą po złych drogach ( a w Polsce takich nie brakuje ) zaprojektowano tulejki podwyższające zawieszenie auta.
Do podwyższenia zawieszenie będą potrzebne dwie tulejki, które można zakupić w naszym sklepie Tulejka dystansowa - kliknij i sprawdz w ofercie.

 

Jak widać na powyższym zdjęciu tulejka wykonana jest ze stopu lekkiego. Tulejka  z jednej strony jest wypukła z drugiej wklęsła. Na powyższym rysunku z lewej strony widać, że jest wklęsła.

Na tym zdjęciu widać wypukłość tulejki.

 

Do zamontowania tulejek należy zdemontować kolumnę MacPhersona, a następnie należy odkręcić nakrętkę górną, która zkręca cały amortyzator ze sprężyną. Czynność tą najlepiej jest wykona przy użyciu ściągacza do sprężyn. Jak widać na powyższym zdjęciu po demontażu MacPhersona na czynniki pierwsze mamy według kolejności montażu:

  1. amortyzator
  2. sprężyna zawieszenia
  3. miska górna sprężyny
  4. łożysko amortyzatora
  5. poduszka górna amortyzatora
  6. nakrętka mocująca kolumnę MacPhersona,

Tak wygląda w przyblizeniu miska górna sprężyny.

 

Łożysko amortyzatora w przyblizeniu.

Poduszka górna amortyzatora przedniego w przybliżeniu.

Nakrętka górna kolumny MacPhersona

 

Na powyższym zdjęciu widać nową kolejność montażu poszczególnych części.

  1. sprężyna zawieszenia
  2. miska górna sprężyny
  3. tulejka dystansowa
  4. łożysko amortyzatora
  5. poduszka górna amortyzatora
  6. nakrętka mocująca kolumnę MacPhersona,

Montaż poszczególnych części zaczynamy od załozenia sprężyny na amortyzator.

Następnie zakładamy miskę górną sprężyny i najlepiej jest ścisnąć sprężynę zawieszania ściągaczem do sprężyn. Następnie zakładamy tulejkę i tu jest ważne, aby część wypukła przylegała do miski sprężyny, a część wklęsła do łóżyska górnego amortyzatora. 

 

 Następnie zakładamy łożysko amortyzatora.

Po zamontowaniu - widok z boku.

Kolejną czynnością jest zamontowanie poduszki górnej amortyzatora.

 

Poduszkę amortyzatora przykręcamy nakrętką.

Gdy już skręcimy kolumnę MacPhersona całość montujemy w samochodzie.

Dolna część amortyzatora jest wkręcana w zwrotnicę. Natomiast gorna część kolumny MacPhersona  wkladamy w nadkole i z góry w komorze silnika nakładamy  gorną miską amortyzatora i przykręcamy nakretką.  

 

 

 
do góry | strona domowa




Wykonanie: newpoint.pl - dedykowane aplikacje internetowe: sklepy, systemy, hosting
Wszelkie prawa do fotografii oraz informacji umieszczonych na niniejszej stronie internetowej są zastrzeżone.
Zawartość niniejszej strony jest chroniona prawami autorskimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Kopiowanie i rozpowszechnianie informacji znajdujących się na stronie w jakiejkolwiek formie jest zabronione.