Wymiana uszczelniacza półosi napędowej
Kiedy zauważymy wyciek oleju w okolicy przegubu wewnętrznego półosi napędowej to czas na wymianę simeringu - uszczelniacza.
Oto jak samemu można temu zaradzić :
Najpierw odkręcamy nakrętkę półosi napędowej
Luzujemy śruby koła.
Podnosimy auto i zabezpieczamy solidnie przd opuszczeniem się podczas naprawy.
Następnie zdejmujemy koło.
Odkręcamy nakrętkę śruby poziomej sworznia zwrotnicy i wybijamy śrubę.
Jeśli nasza Felicia posiada stabilizator to odkręcamy łącznik tegoż stabilizatora.
Teraz wypinamy sworzeń ze zwrotnicy. Można tu użyć dźwigni np łyżki do zdejmowania opon lecz należy zrobić to ostrożnie - tak aby nie uszkodzić gumowej osłony sworznia.
Wyjmujemy półoś ze zwrotnicy.
Wyjmujemy półoś ze skrzyni.
Wyjmujemy stary simering. Czyścimy pokrywę szmatką i nabijamy nowy przez drewienko.
Montaż to analogiczne czynności wykonane w odwrotnej kolejności.
Przy montażu nie należy używać starych śrub i nakrętek.
Oto części zamienne niezbędne do tej naprawy :
Simering półosi - nr katalogowy 002301227C
Śruba pozioma sworznia - nr katalogowy N90789901
Nakrętka śruby sworznia - nr katalogowy N90791701
Nakrętka półosi - nr katalogowy 6U0407643