Wymiana linki hamulca ręcznego w Octavi z bębnami hamulcowymi.

Link do linki hamulca ręcznego do Octavi z bębnami hamulcowymi. 

Jak widać na zdjęciu powyżej, pęknięta izolacja spowodowała korozję pancerza oraz linki, a w konsekwencji zerwanie linki.

 

Czerwona strzałka wskazuje korozję.

 

Jeszcze jedno zdjecie z innej perspektywy.
Wymianę linki zaczynamy od odkręcenia koła (podnośnik samochodowy ułatwi wymianę linki)

 

 Następnie wewnątrz auta należy zdemontować popielniczkę tylną oraz tunel osłaniający dźwignię hamulaca ręcznego. Czerwone strzałki wskazują dwa elementy, które należy zdemontować.

 

 

 Tak jak widać na zdjęciu powyżej podważamy cienkim wkrętakiem kieszeń na tunelu środkowym.

 

 

 Czerwona strzałka wskazuje plastikowy uchwyt kieszeni na tunelu środkowym.

 

Następnie wyciągamy schowek do góry.

 

 

 Następnie wyciągamy popielniczkę.

 

 Pod popielniczką z uchwytem na kubek znajdują sie wkręty trzymające tunel.

 

 Odkręcamy dwa wkręty, które wskazują czerwone strzałki.

 

 Następnie podnosimy osłonę dźwigni hamulca ręcznego do góry.

 

 Po podniesieniu osłony odpinamy przewody od gniazda zapalniczki.

 

 Po zdjęciu tunelu środkowego mamy na wierzchu  końcówki linek hamulca ręcznego.

 

 Kolejny etap to odkręcenie śruby trzymającej bęben. Czerwona strzałka wskazuje śrubę, którą należy odkręcić.

 

Bardzo ważnym elementem przy demontażu bębna hamulcowego jest aby umiejętnie odblokować rozpierak szczęk. Czerwona strzałka wskazuje jak wykonuje się to w lewym kole (od strony kierowcy). Wkładamy wkrętak płaski i wyczuwając klin szczęk wypychamu go do góry.

 

Na zdjęciu powyżej (po zdjęciu bębna) widać jak należy wypchną do góry klin rozpierający szczęki

 

 

 Demontujemy blaszkę trzymającą pancerz linki na tylnej belce.

 Najlepiej jest użyć płaskiego wkrętaka.

 

Czerwona strzałka wskazuje końcówkę linki którą należy wyjąć z ramienia szczęk

 

 W naszym przypadku linka jest zerwana, więc zdejmujemy ją z uchwytu, który wskazuje czerwona strzałka. W przeciwnym wypadku (jeśli linka nie jest pęknięta) nalezy poluzować nakrękę M6 regulującą naciąg dzwigni hamluca ręcznego.

 

 Po zdjecieu linki z uchytu (w kabinie) demontujemy pancerz wyciągając z rurki.

 

 

Nastepnie nową linkę monujemy wciskając jeden koniec do prowadnicy (rurki aluminiowej).

 

 Prowadnica link zamontowana jest pod samochodem.

 

Jeśli mamy wciśnięty pancerz w prowadnice, to możemy przejść do kolejnego etapu.

 

W połowie linki montujemy uchwyt (blaszkę) trzymający linkę. 

 

Blaszkę należy cisnąć na dwa wystające trzpienie  na tylnej belce. 

 

Po wciśnięciu uchwytu montujemy linkę w rozpieraku szczęk.

 

 Koniec linki przekładamy przez tarczę kotwiczną.

 

Jeśli mamy przełożoną linkę, to możemy ją zamontować do ramienia szczęki.

 

 Jak widać na zdjęciu powyżej, mamy zamontowaną linkę w ramieniu szczęk.

 

 Jak widać na zdjęciu powyżej, można użyć drewnianego klocka unieruchamiając ramię szczęk. 

 

 Montujemy linkę w uchwycie dźwigni hamulca ręcznego. Jeśli nie będzie można zamontować linki w uchwycie to należy poluzować nakrętka regulacyjną M6 a po zamontowaniu wyregulować ją tak aby dźwignia hamulca ręcznego podnosiła się np. na drugi ząbek.

 

 

 Montujemy bęben hamulcowy i przykręcamy go śrubą.

 

 Jeśli mamy wyregulowaną wysokość zaciągania dźwigni hamulca recznego to można montować osłonę tunelu.

 

Montujemy tunel środkowy, pamiętając najpierw o podłączeniu gniazda zaplniczki.

 

 Przykręcamy tunel środkowy.

 

Montujemy popielniczkę tylną wciskając ją z góry.

 

 

Po zamontowaniu tunelu środkowego oraz koła można być usatysfakcjonowany z wykonanej pracy jaka jest wymian linki hamulca ręcznego w Octavi z bębnami hamulcowymi.

 

Zobacz pozostałe porady dla Octavia...