Wymiana filtra kabinowego

  Podstawową czynność taką jak wymiana filtra powietrza kabiny możemy wykonać samodzielnie. Do wymiany nie potrzebne jest jakiekolwiek narzędzie.

  Zadaniem filtra kabinowego jest oczyszczanie powietrza trafiającego do kabiny z zanieczyszczeń takich jak; kurz, pyłki, piach itp.

   Wymiana filtra  wg producenta auta powinna odbywać się nie później niż po 30 tyś km. W praktyce jednak bardzo często filtr jest już mocno zanieczyszczony po 15 tyś km i kwalifikuje się do wymiany. Ze względu na chłonięcie wilgoci przez filtr kabinowy warto go wymienić co roku nawet jeśli przejechaliśmy od ostatniej wymiany niewiele kilometrów.

  Filtr kabinowy znajduje się po prawej stronie (od strony pasażera) auta pod podszybiem.

 

 

    Demontaż podszybia zaczynamy od zdjęcia  uszczelki. Uszczelka jest wsunięta ,,na wcisk'' na rant blachy.  Uszczelkę należy chwycić i pociągnąć do góry (zgodnie ze strzałkami na zdjęciu)

 

 

 Ściągnięcie uszczelki nie wymaga użycia dużej  siły.

 

 

Następnie rozpoczynamy demontaż podszybia.

 

 

Demontaż odbywa się przez pociągnięcie w górę (zgodnie ze wskazówkami na zdjęciu) podszybia. Jest ono zamocowane jedynie  za na zaczepy. Należy to zrobić na tyle delikatnie by nie urwać zaczepów i nie połamać podszybia.

 

 

Po zdemontowaniu podszybia ukazuje nam się filtr kabiny (wskazany strzałką) 

 

 

   Filtr kabinowy osadzony jest w ramce zaczepionej dwoma zaczepami (w miejscach wskazanych strzałkami na zdjęciu)

 

  

Zaczepy ,,odblokowujemy'' popychając ,,ząbek'' w stronę silnika (jak wskazuje strzałka)

 

 

   Teraz już możemy wyjąc filtr razem z ramką.

 

 

    Przy wkładaniu filtra w ramkę należy zwrócić uwagę by włożyć filtr odpowiednią stroną. Większość filtrów ma zaznaczoną stronę przepływu powietrza i zgodnie z nią należy zamontować filtr.

 

 

  Ponowny montaż filtra wykonujemy w odwrotnej kolejności do demontażu.

Zapraszamy do zakupu filtra kabinowego w naszym sklepie;

Filtr kabinowy zamiennik

Filtr kabinowy oryginał

Filtr kabinowy z węglem aktywnym

Zobacz pozostałe porady dla Octavia...