Wymiana odboju amortyzatora tylnego w Octavii (wymiana amortyzatora tylnego)

Wymianę odboju amortyzatora tylnego lub całego amortyzatora zaczynamy od poluzowania śrub koła oraz podniesienia samochodu i odkręcenia koła.

Po odkręceniu koła można przystąpić do odkręcenia amortyzatora, który w górnej części przykręcony jest dwoma śrubami M10 pokazane strzałkami na rysunku.

 

W dolnej części amortyzator jest przykręcony śrubą M10 w belce tylnej, którą pokazują strzałki.

 

Po wyjęciu amortyzatora zdejmujemy nakładkę górną. Najlepiej śrubokrętem w miejscu, w którym pokazuje strzałka.

Tak to wygląda po zdjęciu nakładki.

Odkręcamy nakrętkę amortyzatora kluczem nr 16. Jeśli nie mamy profesjonalnych kluczy do odkręcania amortyzatora, to można odkręcić ściskając go w imadle. Miejsce gdzie można ścisnąć amortyzator pokazują strzałki na rysunku.

 

Poluzowujemy śrubę w kierunku, w którym pokazuje strzałka.

Odkręcamy nakrętkę.

 

Ściągamy górne gniazdo amortyzatora i zdejmujemy osłonę oraz odbój.

Tak wyglądają poszczególne części do montażu.

  1. Amortyzator
  2. Osłona amortyzatora
  3. Odbój amortyzatora
  4. Nakrętka amortyzatora
  5. Nakłdadka górna amortyzatora
  6. Gniazdo górne amortyzatora ( poduszka )

Tak wygląda osłona amortyzatora tylnego. Strzałka pokazuje wycięcie, które ułatwia włożenie odboju amortyzatora.

 

Wkładamy odbój w osłonę tak jak jest to pokazane na powyższym rysunku i obracając wciskamy w osłonę.

Tak wygląda odbój z osłoną po skompletowaniu.

Kolejnym krokiem jest włożenie skompletowanego odboju i osłony na amortyzator.

Tak jak to widać osłona z odbojem została założona na amortyzator.

Po zamontowaniu osłony i odboju montujemy poduszkę górną (gniazdo) amortyzatora.

Nakręcamy nakrętkę M10x1.

Dokręcamy nakrętkę amortyzatora w kierunku w którym pokazuje strzałka.

Siła, z jaką należy dokręcić nakrętkę to 25 Nm. Jeśli nie mamy profesjonalnych kluczy do dokręcania amortyzatora, to można pomóc sobie ściskając go w imadle.

Po skręceniu amortyzatora zakładamy zaślepkę górną amortyzatora.

Wciskamy nakładkę górną tak jak pokazuje strzałka na rysunku.

Skompletowane amortyzatory przykręcamy do nadwozia. Siła, z jaką należy dokręcić śruby w górnej czesci amortyzatora pokazane na powyższym rysunku to M10x 35 to 30 Nm +900.

 

Na końcu zakręcamy śrubę M10x75 mocująca amortyzator w tylnej belce. Siła, z jaką należy ją dokręcić to 40 Nm + 90Po zamontowaniu zakładamy koło i szerokiej drogi.

 

 

Zobacz pozostałe porady dla Octavia...