Ochrona miski olejowej przed uszkodzeniem - montaż osłony metalowej silnika do Skody Octavii
Chcemy Państwu zaproponować osłonę metalową silnika, która pomoże chronić miskę oleju przed uszkodzeniem (pęknięciem). Osłonę można stosować zarówno w Octavii z silniku benzynowym jak i z silnikiem diesla. Osłona metalowa zalecana jest w Octaviach w których miska oleju jest aluminiowa.
Osłona jest montowana w tym samym miejscu co osłona z tworzywa sztucznego. W niektórych modelach osłona metalowa była montowana fabrycznie.
Zdjęcie nr 1
Tak wygląda osłona metalowa silnika wraz ze śrubami i wspornikami do montażu (zdjęcie nr 1)
Zdjęcie nr 2
Zdjęcie nr 3
Osłonę przykręca się w przedniej części do wsporników, które wcześniej montuje się do podwozia. Wsporniki są pokazane czerwonymi strzałkami na zdjęciu nr 3. Miejsce montażu osłony do wsporników pokazują czerwone strzałki na zdjęciu nr. 2. Niebieski strzałki na zdjęciu nr 3 wskazują blaszki montażowe, które przytrzymują osłonę w tylnej części. Na zdjęciu nr. 2 niebieskie strzałki wskazują miejsce montażu tych blaszek. Pod blaszki metalowe podkładane są podkładki gumowe pokazane na powyższym zdjęciu zaznaczone czerwoną elipsą. Poniżej znajduje sie procedura montażu osłony metalowej do Octavii
Montaż osłony silnika zaczynamy od demontażu plastikowych osłon (jeśli oczywiście są w samochodzie). W samochodach z silnikiem benzynowym osłona silnika dolna będzie wyglądała tak jak na powyższym zdjęciu, a w silniku diesla osłona środkowa jest większa.
Jak widać na powyższym zdjęciu miska oleju nie jest chroniona przez osłone plastikową.
Kolejne zdjęcie z innej strony.
Tak wygląda Skoda Octavia bez osłony dolnej oraz osłon bocznych.
Kolejne ujęcie Skody Octavi bez osłony dolnej silnika.
Tak wygląda osłona metalowa silnika, która będzie zamontowana pod silnikiem.
Kolejne zdjęcie osłony silnika z drugiej strony.
Do montażu osłony metalowej potrzebne są specjalne śruby oraz tulejki, takie jak widać na powyższym zdjęciu.
Wraz z osłoną metalową oraz śrubami do montażu potrzebne są dwa wsporniki, trzy podkładki gumowe i trzy podkładki metalowe.
Montaż osłony zaczynamy od przykręcenia wsporników do podłużnicy oraz trzech podkładek mocujących do belki zawieszania przedniego. Tulejkę wkładamy w otwór i dokręcając śrubę pęcznieje ona w miejscu, które pokazuje czerwona strzałka, a tym samym nituję się w otworze. Jeśli po włożeniu tulejki w otwór jest zbyt duży luz należy włożyć tulejkę np. w imadło i wkręcając śrubę tak aby tulejka lekko spęczniała.
Innym sposobem zamontowania tulejki jest jej przyspawanie, tak jak to widać na powyższym zdjęciu.
Następnie należy przeszlifować spaw.
Kolejny etap to zabezpieczenie belki i tulejki środkiem antykorozyjnym
Zdjęcie tulejki po zabezpieczeniu antykorozyjnym.
Na powyższym rysunku czerwone strzałki pokazują w którym miejscu zostały zamontowane tulejki w belce zawieszenia przedniego.
Następnie montujemy wsporniki do podłużnicy lewej i prawej. Czerwone strzałki pokazują otwory na tulejki montażowe.
Wspornik przed zamontowaniem.
Na powyższym zdjęciu widać wspornik po zamontowaniu.
Po przykręceniu wsporników przykręcamy podkładki w belce zawieszenia przedniego w ilości 3 szt. Ja widać na powyższym zdjęciu poduszkę gumową nalezy włożyć pomiędzy belkę a pokładkę metalową.
Po zamontowaniu wsporników wciskamy osłonę metalową ma poduszki gumowe zamontowane w belce przedniego zawieszenia.
Kolejne zdjęcie z innej strony na, którym widać jak jest wciśnięta osłona w poduszkę gumową.
Kolejny etap montażu osłony to przykręcenie śrubami osłony do wsporników wcześniej zamontowanych do podłużnicy.
Kolejne zdjęcie z innej strony.
Po zamontowaniu osłony metalowej można zacząć montować osłony boczne. Jak widać na powyższym zdjęciu czerwone strzałki pokazują, w którym miejscu jest przykręcona osłona.
Jak widać na powyższym zdjęciu, aby zamontować osłony boczne należy odciąć je w miejscu zaznaczonym czerwonym kołem.
Natomiast z drugiej strony wycinamy w osłonie bocznej otwór tak jak to widać na powyższym zdjęciu.
Jak widać na powyższym zdjęciu odcinamy plastikowa osłonę w miejscu zaznaczonym czerwonym prostokątem.
Czerwone strzałki na powyższym zdjęciu pokazują w którym miejscu osłona została wycięta.
Następnie należy założyć blaszki montażowe do osłony metalowej do której przykręcimy osłonę plastikową. Czerwone strzałki pokazują w którym miejscu montujemy blaszki. Na następnym zdjęciu jest pokazana ta nakrętka
Nakrętka (blaszka) blachowkrętu wygląda jak na powyższym zdjęciu lub można zastosować podobną do niej.
Po zamontowaniu blaszek montażowych można przykręcić osłonę boczną. Jak widać na powyższym zdjęciu ( co wskazują czerwone strzałki ) przykręcamy trzema wkrętami i blaszką montażową w kształcie słoneczka.
Po zamontowaniu osłony bocznej można zamontować lewą kierownice powietrza
Tak samo montujemy prawą kierownicę powietrza.
Tak wygląda po zamontowaniu osłona metalowa wraz z osłonami bocznymi.
Cena osłony - kliknij i zobacz w ofercie.