Porady


KoszykTwój koszyk

Koszyk jest pusty.



Wybierz model samochodu:
Citigo :: Fabia :: Fabia II :: Fabia III :: Felicia :: Octavia :: Octavia II :: Octavia III :: Ogólne :: Rapid :: Roomster :: Superb :: Superb II :: Superb III :: Yetii

Wymiana króćca układu chłodzenia w silniku 1.6 AEH/AKL

W silniku Skody Octavi 1,6 o oznaczeniu AEH i AKL czasami zdarza się awaria króćca płynu chłodzącego. W tej poradzie pokazujemy jakie kroki należy poczynić aby samemu go naprawić. Przed przystąpieniem do wymiany króćca silnik powinien być zimny. Jeśli silnik jest gorący trzeba poczekać aż wystygnie, w celu uniknięcia popażenia.

Króciec układu chłodzenia znajduje się z lewej strony silnika (siedząc w samochodzie) strzałka B. Wymianę elementu zaczynamy od zdjęcia plastikowych zaślepek zaznaczonych strzałkami A

Pod wyjęciu zaślepek odkręcamy znajdujące się pod nimi nakrętki.

Zdejmujemy plastikową osłonę silnika.

Odkręcamy korek wlewu płynu chłodzącego w celu wyrównania ciśnienia w układzie.

Dolny króciec (zaznaczony strzałką A) chłodnicy posiada złączkę w której znajduje się zawór. Po przekręceniu pokrętła (zaznaczonego strzałką B) spuszczamy płyn chłodzący. Pod króciec można podstawić naczynie bądź zaczepić waż ogrodowy (tak jak na rysunku) w celu spuszczenia płynu.

Odczepiamy kostkę czujnika temperatury silnika wciskając metalowe zabezpieczenie.

Pociągamy kostkę do góry (zgodnie ze strzałką).

Wyciągamy zabezpieczenie czujnika temperatury silnika, zgodnie ze strzałką.

Wyciągamy czujnik temperatury silnika.

Zdejmujemy opaski z trzech przewodów gumowych (zaznaczonych strzałkami).


Ściągamy przewody gumowe z króćca układu chłodzenia. Podczas tej operacji wypłynie resztka płynu chłodzącego (pomimo iż płyn został wcześniej spuszczony).

Króciec układu chłodzenia ze zdjętymi przewodami i wyjętym czujnikiem temperatury silnika.

Strzałki pokazują miejsce mocowania króćca do głowicy, które należy odkręcić aby zdjąć króciec.

Odkręcamy nakrętki.

Po wymontowaniu króćca czyścimy powierzchnię styku głowicy z króćcem.


Montujemy nowy króciec wraz z nową uszczelką i dokręcamy nakrętki.


Zakładamy przedni przewód gumowy na króciec.


Zakładamy dolny przewód układu chłodzenia.


Zakładamy tylni przewód układu chłodzenia.


Zaczepiamy opaski zaciskowe.


Zamontowany króciec z podłączonymi przewodami.


Na czujnik temperatury silnika zakładamy nowy oring uszczelniający.


Wciskamy czujnik razem z nową uszczelka.


Zakładamy zabezpieczenie czujnika (strzałka A). Wciskamy zabezpieczenie zgodnie ze strzałką B


Zakładamy wtyczkę czujnika temperatury (strzałka A). Wciskając ją na czujnik zgodnie ze strzałką B


Prawidłowo zamontowany króciec.


Wlewamy płyn chłodzący do zbiorniczka wyrównawczego (do pozycji max).

Zakładamy plastikową osłonę silnika.
Uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na biegu jałowym, aby osiągnął temperature przy której uruchomi się wentylator chłodnicy.
Po włączeniu się wentylatora gasimy silnik. Gdy silnik jest zimny sprawdzamy stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym i w razie potrzeby uzupełniamy go do poz. max.

 
do góry | strona domowa
Wykonanie: newpoint.pl - dedykowane aplikacje internetowe: sklepy, systemy, hosting

Dane rejestrowe firmyrozwiń ⇓

Skoda Polmozbyt s.c.
Witold Wlazeł, Paweł Wlazeł
u. Przybyszewskiego 199/205
93-120 Łódź
NIP: 728-263-84-89,
REGON: 100284738

Nr wpisu do rejestru
przedsiębiorców: 24301,
wydanym przez urząd miasta
Łodzi delegatura Łódź Widzew

Nr wpisu do rejestru
przedsiębiorców: 52860,
wydanym przez urząd miasta
Łodzi delegatura Łódź Górna
 

 

Konto bankowe: 50 1020 5558 1111 1639 8480 0016

 
Wszelkie prawa do fotografii oraz informacji umieszczonych na niniejszej stronie internetowej są zastrzeżone.
Zawartość niniejszej strony jest chroniona prawami autorskimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Kopiowanie i rozpowszechnianie informacji znajdujących się na stronie w jakiejkolwiek formie jest zabronione.