Wymiana rolki odwracającej pasek alternatora w silnikach 1,2 BME
Gdy po uruchomieniu silnika słychać hałas (piszczenie) może to oznaczać uszkodzenie rolki odwracajacej pas napędu alternatora. Otwieramy wtedy pokrywę silnika i upewniamy się osłuchując z którego miejsca dochodzi piszczenie. Jeśli wiemy już że jest to rolka odwracająca w łatwy sposób sami możemy dokonać naprawy. Poniżej widać kroki jakie musimy poczynić.
Na zdjęciu powyżej widać ułożenie paska i kół z nim współpracujących. Literą A oznaczony jest napinacz paska. Literą B oznaczona jest rolka odwracajaca którą będziemy wymieniać.
Widok nowej rolki (nr katalogowy 03D145276D/O) w którą musimy się zaopatrzyć przed przystąpieniem do naprawy.
Potrzebny będzie nam klucz torx - rozmiar 50 - jak na zdjęciu powyżej. Musimy również przygotować wybijak lub krótki drut stalowy o śrenicy 3 mm którym zablokujemy napinacz paska.
Najpierw musimy poluzować pas. W tym celu pociągamy go w kierunku zaznaczonym strzałką górną. W tym czasie wkładamy wybijak lub krótki drut w otwór w podstawie napinacza A (dolna strzałka) i dociskamy w kierunku do silnika. Pas ciągniemy aż do momentu gdy poczujemy że drut wpadnie nam głęgiej. Wtedy puszczamy pas który w tym momencie powinien być już poluzowany. Bolec - drut pozostaje w otworze
Pas jest luźny i zabieramy się do odkręcania rolki odwracajacej zaznaczonej strzałką.
Odkręcamy rolkę w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.
Wyjmujemy starą rolkę.
Wkładamy nową rolkę. Przykęcamy ją. Na koniec wyjmujemy bolec - drut pociągajac znowu za pasek do góry.
Oto nr katalogowy rolki opisanej w poradzie 03D145276D/O